Ilmainen toimitus yli 100 € tilauksiin / Toimitus 6 € / 30 päivän palautusoikeus

Yleiset sopimusehdot

Yleiset ehdot

1. Yleistä

Haika Adventure AB, org. nr. 559396-8984, Stämpelgatan 9, 506 46 Borås, Ruotsi  on yritys, joka hallinnoi sivustoa www.haika.se. Sanoilla ”me, meidän ja meitä” näissä ehdoissa viitataan yritykseen Haika Adveture AB. Seuraavat ehdot koskevat kaikkia tilauksia, jotka asiakas suorittaa meiltä.


Jos haluat olla yhteydessä meihin, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa: [email protected] 

Käyttämällä kotisivua ja/tai tekemällä tilauksen hyväksyt tässä asiakirjassa (”ehdot”) ilmoitettujen ehtojen noudattamisen. Varmista, että olet lukenut läpi ja ymmärtänyt ehdot ennen kuin teet tilauksesi.

Voidaksesi tilata kotisivuiltamme sinun tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Meille on tärkeää huolehtia yksityisyydensuojastasi. Käsittelemme henkilötietoja aina voimassa olevien lakien mukaisesti ja meillä on tietosuojakäytäntö, joka on päivitetty henkilötietoasetuksen (GDPR) mukaisesti, joka astui voimaan 25. toukokuuta 2018. Tutustuaksesi siihen ja saadaksesi lisätietoja siitä, kuinka käsittelemme henkilötietojasi, lue tietosuojakäytäntömme 

Se, että tuotteita pidetään kotisivuilla tiettynä ajankohtana, ei tarkoita eikä ole takuu siitä, että nämä tuotteet ovat aina saatavilla. Pidätämme oikeuden milloin tahansa lopettaa tuotteen myymisen.

Pidätämme oikeuden muuttaa ehtoja tarpeen mukaan ilmoittamatta siitä sinulle etukäteen. Se versio, joka koskee tilaustasi, on saatavilla kotisivuillamme sinä ajankohtana, kun teet tilauksesi.
 

2. Hinnat

Kotisivulla ilmoitettavat hinnat sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron.

Veloitus ja toimitusajat eri toimitustavoille ilmoitetaan selkeästi maksuvaiheessa. Jos emme voi toimittaa tilaustasi kokonaisuudessaan, vaan meidän täytyy jakaa se useisiin toimituksiin, emme veloita sinulta ylimääräisiä kuluja myöhemmistä toimituksista.

Kampanjahinnat koskevat vain kampanjatuotteita, jotka löytyvät varastosta. Kampanjatarjouksia ja alennettuja tuotteita ei voi yhdistää alennuskoodeihin. Jos alennuskoodi kuitenkin aktivoidaan toisen alennuskoodin yhteydessä tai yhden tai useamman alennetun tuotteen yhteydessä, joka alentaa tuotteen tai tuotteiden hintaa lisää, on Haika Adventurella oikeus veloitaa asiakkaalta vastaava summa. Varaamme oikeuden peruuttaa erikoistarjouksia ja alennuksia milloin tahansa, ilman ennakkovaroitusta.

Varaamme oikeuden selkeästi virheellisiin hintoihin. Selkeästi virheelliset hinnat voivat käsittää, mutta eivät ole rajoitettu, virheelliset hinnanalennukset kampanjan yhteydessä tai että tuote on ilmainen. Haika Adventure on aina oikeus keskeyttää tilaukset, jotka sisältävät selkeästi virheellisiä hintoja. Asiakkaalla on sen jälkeen oikeus tehdä uusi tilaus oikealla hinnalla.
 

3. Maksutavat

Tarjoamme useita erilaisia maksuvaihtoehtoja Klarnan kautta.

Luottotietojen tarkastus
Varaamme oikeuden tarkastaa hakemuksesi maksaa laskulla, osamaksulla tai tilillä ja hylätä sen, rajoittaa sitä tai ehdottaa vaihtoehtoista maksutapaa. Korttimaksamisen yhteydessä varaamme oikeuden tarkastaa maksukortin voimassaolon, sen että kortilla on katetta tilauksen arvon verran ja että ostajan osoitetiedot täsmäävät. Voimme hylätä ostoksen näiden tarkastusten seurauksena.

Veloitukset
Haika Adventure ei vastaa myöhästymismaksuista, muistutuskuluista tai viivästyskorosta, kun maksu ei tapahdu ajoissa. Tähän liittyvät kysymykset voidaan osoittaa suoraan Klarnan asiakaspalvelulle.

Muuta
Olet velvollinen antamaan oikean sähköpostiosoitteen ja ilmoittamaan Haika adventurille jos sähköpostiosoitteesi muuttuu.
 

4. Tilaaminen

Voit tehdä tilauksesi verkossa kotisivullamme. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseesi liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kun olet tehnyt tilauksesi, lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Jos emme jostakin syystä voi lähettää tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Jos olemme jo vastaanottaneet maksusi sellaisesta tilauksesta, maksamme takaisin todellisen summan käyttäen samaa maksutapaa kuin jota käytit tehdessäsi tilauksesi, siinä tapauksessa, että se on mahdollista. Jos takaisinmaksun tulee jostakin syystä tapahtua toisella tavalla, Haika Adventure työntekijä ottaa sinuun yhteyttä varmistaakseen, että takaisinmaksu voidaan suorittaa.
 

5. Sopimuksen perustaminen

Ostosopimus on vahvistettu vasta, kun Haika Adventure on vahvistanut tilauksesi ja olet vastaanottanut tilausvahvistuksen sähköpostitse. Kehotamme säilyttämään tämän tilausvahvistuksen mahdollista asiakaspalvelumme kanssa tapahtuvaa yhteydenottoa varten. Voit peruuttaa tilauksesi siihen saakka, kunnes Haika Adventureon vahvistanut sen. Jos tilaus peruutetaan, tulemme maksamaan takaisin mahdolliset maksut, jotka sinä tai maksu- tai luottokorttiyrityksesi on tehnyt tilausta koskien.
 

6. Toimitus

Haika Adventure käyttää suurinta huolellisuutta tilausten vastaanottamisesssa ja käsittelyssä ja pyrkii toimittamaan tilauksesi valitsemasi toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Sinun tulee antaa oikeat ja täydelliset osoitetiedot tilauksessasi, sillä emme voi taata, että niitä voidaan muuttaa sen jälkeen, kun tilaus on suoritettu loppuun. Asiakas on yksin vastuussa mahdollisista toimitusvirheistä, jotka johtuvat tilauksella olleista puutteellisista tiedoista tai toimitusosoitteen virheellisyydestä. Toimitustapamme kullekin markkinalle löytyvät kassalta ja alempaa kotisivultamme.

Haika Adventure pyrkii lähettämään tilaukset mahdollisimman nopeasti ja siinä järjestyksessä kuin tilaukset tulevat meille. Vaikka pyrimme toimittamaan ilmoitetun aikarajan puitteissa, voi toimitus kestää odottamattomien tapahtumien vuoksi kauemmin. Kampanja-aikoina ja suurmyyntien aikana emme voi taata normaalia toimitusaikaa. Mikäli tuotteen toimitus myöhästyy ja myöhästymisellä on oleellista merkitystä sinulle ostajana, on sinulla oikeus peruuttaa ostoksesi. Jos pakettia ei noudeta noutopisteestä, rekisteröidään se automaattisesti noutamattomaksi paketiksi ja Haika Adventurilla on oikeus veloittaa siitä käsittelymaksu 16 €.

Jos sinulla on kysyttävää koskien toimitusta, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

7. Vauriot kuljetuksen aikana

Vaurioista, jotka ovat muodostuneet kuljetuksen aikana, tulee ilmoittaa asiakaspalveluun välittömästi niiden havaitsemisen jälkeen, kuitenkin viimeistään 2 päivää paketin vastaanottamisen tai noutamisen jälkeen. Ota mieluiten kuva vaurioista ja lähetä se asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun sovittua hyväksytystä kuljetusvauriosta lähetämme korvaavat tuotteet, jos tuote on varastossa.
 

8. Vaihto

Tarjoamme  30 päivän palautusoikeuden tuotteen vastaanottamisesta, edellyttäen että kaikki tuotteet ovat käyttämättömät ja alkuperäisessä kunossa. Myös kaikkien lappujen tulee olla paikoillaan.

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, sinun tulee palauttaa tuote ja tehdä haluamastasi tuotteesta kokonaan uusi tilaus varkkokaupasamme Haika.se. 

Tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan. 

Palautusten toimituskulut 6 euroa asiakas maksaa itse, jonka veloitamme jälkikäteen.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme [email protected], ja Ilmoita mitkä tuotteet haluat palauttaa niin lähetämme sinulle sähköpostitse palautuslomakkeen. Käytä aina meiltä saatua palautustarraa ja jätä paketti mille tahansa Postnordin/DHL:n edustajalle ja pyydä aina kuitti palautuksesta. Palautuspakettia ei saa laittaa suoraan postilaatikoon, sillä jos paketti ei saavu perille Haika Adventure ei korvaa sitä. Säästä palautuskuitti, jonka saat palvelupisteestä voidaksesi osoittaa, että olet lähettänyt paketin meille ja jotta paketti voidaan jäljittää.

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joiden sinetti on rikki ja joita ei voi palauttaa terveys- tai hygieniasyistä (esimerkiksi sukkia, tukisukkia ja muita vastaavia tuotteita)

Kirjoita mielellään palautuksen syy. 

Laita seuraavat tiedot mukaan palautuspakkaukseen. 

  • Nimesi
  • Tuotteet, jotka haluat palauttaa
  • Alkuperäinen tuotepakkaus
  • Tilausnumero (löytyy lähetyslistalta)

9. Peruutusoikeus/ Palautukset

Sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi syytä ilmoittamatta. Sovellamme 30 päivän peruutusoikeutta, joka astuu voimaan siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, lähetä meille viesti sähköpostitse: [email protected] päätöksestäsi peruuttaa tilaus. Ilmoita nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi ja muut tiedot, jotka voivat olla tärkeitä palautustasi käsitellessä.

Tuotteet tulee lähettää meille ilman turhaa viivettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 vuorokauden kuluessa päätöksestäsi peruuttaa tilauksesi. Peruuttamisoikeusaika katsotaan huomioiduksi, jos lähetät takaisin tuotteet ennen neljätoista päivän jakson umpeutumista.


Haika Adventure takaa täyden takaisinmaksun tuotteille, mikäli kaikki tuotteet palautetaan samassa kunnossa jossa ne olivat, kun ne toimitettiin sinulle. Se tarkoittaa, etteivät tuotteet ole vaurioituneet, likaantuneet, pesty, muutettu tai käytetty (muutoin kuin tuotteen kokeilemiseksi) ja että etiketit ja tarrat ovat paikoillaan.

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joiden sinetti on rikki ja joita ei voi palauttaa terveys- tai hygieniasyistä (esimerkiksi sukkia, tukisukkia ja muita vastaavia tuotteita)

Jos tuotteen arvo on alentunut ja tämä arvonalennus johtuu siitä, että sinä asiakkaana olet käsitellyt tuotetta suuremmassa laajuudessa kuin mitä on ollut tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toimintojen toteamiseksi, tulemme vähentämään arvonalennusta vastaavan määrän takaisinmaksusta.


Olet vastuussa tuotteen kunnosta sen jälkeen, kun olet vastaanottanut sen meiltä. Se tarkoittaa, että sinä asiakkaana vastaat myös tuotteesta sen palautuskuljetuksen aikana.Suosittelemme siksi, että paketoit tuotteen hyvin, ettei se vaurioiudu meille suuntautuvan kuljetuksen aikana. Haika Adventure ei korvaa palautustuotetta, jos palautustuotteeseen on tullut merkittävä vaurio kuljetuksen aikana.

Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, maksamme takaisin sen verran kuin mitä tuote/tuotteet ovat maksaneet, sisältäen kulun vakiotoimituksesta ilman mahdollista viivästyskorkoa ja viimeistään 10 päivän kuluessa siitä päivästä lukien, kun meille ilmoitettiin päätöksestäsi peruuttaa tilauksesi. Meillä on toki oikeus odottaa takaisinmaksun suhteen, kunnes olemme saaneet sinulta takaisin tuotteen tai todisteen siitä, että olet lähettänyt tuotteen takaisin. Palautusten toimituskulut 6 euroa asiakas maksaa itse, ja tämä summa vähennetään hyvityksestä.

Jos palautuksen aikaraja ei täyty, meillä on oikeus veloittaa asiakkaalta viivästysmaksu, joka vastaa 22 €.

10. Reklamaatio

Lain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuote, joka on viallinen. Jos sinulla on vaate, joka on mennyt rikki, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomioithan, että sinun tulee jättää viesti meille, jossa on tiedot viasta ”kohtuullisen ajan kuluessa” siitä lukien, kun olet havainnut vian. Jos reklamoit kahden kuukauden kuluessa siitä lukien, kun olet havainnut vian, olet reklamoinut kohtuullisessa ajassa. Jos et ole reklamoinut kolmen kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, on reklamaatio-oikeutesi menetetty.

Näkyvien materiaali- ja tehdasvikojen osalta reklamaation hyväksymiseksi vaaditaan: sauma puuttuu, taskua ei ole ommeltu toistamiseen, vetoketju ei toimi.

Esimerkkejä ”virheistä”, jotka eivät täytä reklamaatio-oikeutta: vaate, joka koostuu kokonaan tai osittain villasta tai polyesteristä, nyppyyntyy. Vaatteen luonnoton kuluminen. Vaatteen painatus haalistuu pesun yhteydessä.

Jos olet epävarma, onko juuri sinun vaatteesi vialla reklamaatio-oikeutta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Viallisen tuotteen hyväksytyn reklamaation osalta me vastaamme palautuskuluista, kun käytät mukana tulevaa, valmiiksi maksettua palautustarraa. Ystävällisesti täytä mukana tuleva palautuslomake. Jos sinulla ei ole enää tallella palautustarraa, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä hyvitämme sinulle voimassa olevan lainsäädännön ja todellisten suositusten mukaisesti. Kaikkien reklamoitujen tuotteiden tulee olla puhtaita, kun ne lähetetään meille. Sinä asiakkaana vastaat palautettavista tuotteista, ja siitä että ne on paketoitu huolellisesti. Emme ota vastaan paketteja, jotka lähetetään meille postiennakkona.
 


11. Värit, mitat & paino

Pyrimme niin todenmukaisella tavalla kuin mahdollista näyttämään tuotteidemme ominaisuudet, rakenteen ja värit. Kotisivullamme näkemäsi väri voi toki riippua laitteesi näytöstä, emmekä voi taata, että laitteesi jäljentää värit visuaalisesti oikein.

Haika Adventure ei vastaa tuotteidemme väreistä ja ulkonäöstä sosiaalisessa mediassa, sillä niitä on voitu muokata.

Mitat ja paino, joka annetaan kotisivullamme, ovat ainoastaan viitteellisiä arvoja, jotka antavat sinulle paremman käsityksen tietyn tuotteen mallista tai istuvuudesta eivätkä ne ole ehdoton takuu vastaanottamasi vaatteen todellisesta painosta. Vaatteen mitat voivat vaihdella riippuen siitä, mitä materiaalia vaatteen valmistuksessa on käytetty. Sama koko eri mallisarjoissa voidaan kokea erisuuruisena sen vuoksi, että suunnittelu, materiaali ja istuvuus vaihtelevat.
 

12. Meidän vastuumme

Haika Adventur haluamme, että olet 100 % tyytyväinen ostokseesi ja tarjoamme siksi tyytyväinen-asiakas-takuun. Jos et ole tyytyväinen ostokseesi voit, niin kauan kuin ehdot täyttyvät, palauttaa tuotteen tai tuotteet meille ja saada rahasi takaisin.

Force Majeure
Emme ole vastuussa  tiettyjen velvollisuuksien täyttämisen laiminlyömisestä ehtojen mukaisesti, jos laiminlyöntimme johtuu olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa ja olosuhteet estävät tai tekevät toimeenpanemisesta kohtuuttoman vaikeaa. Sellaisina olosuhteina pidetään, mutta eivät ole rajoitettuneet, sotaa, saartoa, mellakkaa, tulipaloa, luonnonkatastrofia, ydinvoimalaonnettomuutta ja ilkivaltaa.

Laajin velvollisuutemme sinua kohtaan mahdollisten menestysten tai vaurioiden osalta kotisivulla tehdyn tilauksesi yhteydessä rajoittuu tilauksesi loppusummaan.

Riita-asiat
Voit lähettää valituksen EU-komission ODR-alustan kautta riita-asioiden välittämiseksi. ODR-alusta tarjoaa kuluttajille ja elinkeinonharjoittajille EU:n sisällä mahdollisuuden ilman oikeusistuimia yrittää ratkaista valituksiin liittyviä riita-asioita tuotteista, jotka on ostettu internetissä. Portaali on suunniteltu käyttäjäystävälliseksi ja interaktiviiseksi verkkosivustoksi, joka on veloitukseton ja saatavana kaikilla virallisilla EU-kielillä. Käyttämällä ODR-alustaa kuluttajat ja elinkeinonharjoittajat löytävät tahon riita-asioiden ratkaisemista varten ja sitten käyvät läpi prosessin löytääkseen ratkaisun kuluttajien valituksiin. ODR-alustan löydät täältä: http://ec.europa.eu/odr.
 

13. Siirto

Haika Adventure varaa kolmannelle osapuolelle oikeuden siirtää tai pantata maksuvaatimukset sisältäen maksut, jotka ovat tapahtuneet tuotteen toimituksen yhteydessä.
 

14. Lauselman voimassaolo

Jos yksi tai useampi säännöksistä tässä sopimuksessa ei ole voimassa tai jokin tuomioistuin tai päättävä viranomainen tuomitsee ne tehottomiksi, se ei vaikuta jäljellä olevien sopimussäännösten voimassaoloon.
 

15. Oikeuksien haltija

Kaikki immateriaaliset oikeudet, kuten tuotemerkki ja tekijänoikeudet, sivustolla www.haika.se kuuluvat yritykselle Haika Adventure. Kaikki sivuston tai sen sisällön käyttäminen, mukaan lukien sellaisen materiaalin kopiointi tai tallennus kokonaisuudessaan tai osittain, muuhun kuin henkilökohtaiseen, ei-kaupalliseen käyttöön, on kielletty ilman Haika Adventuren lupaa.
 

17. Yritystietoja

Haika Adventure on rekisteröity kotipaikkanaan Borås, Ruotsi.

Toimisto:

Stämpelgatan 9
506 46 Borås
Y-tunnus: 559396-8984
ALV-rekisterinumero: SE559396898401


Yhteystiedot:
Asiakaspalvelu
Sähköpostiosoite: [email protected]